Digital design og makerspace

I valgfaget digital design eller valgfaget makerspace, opnår du en forståelse for den kreative proces fra idé til færdigt produkt.

I faget Digital Design eller faget Makerspace lærer eleverne at bruge programmer til at tegne, designe og redigere filer der kan bruges til digitalt støttet fabrikation som 3D-print, laserskæring og folieskæring.

Undervisningen lader eleverne arbejde med hele processen fra idé til fabrikation. Det betyder at der er fokus på at lære designværktøjer, klargøringsværktøjer, betjening af de fysiske maskiner, eventuel efterbehandling, kritisk evaluering og mulige forbedringer af design. I øjeblikket bruger vi primært Autodesk Fusion 360 til design af filer til 3D-print og laserskæring, InkScape til 2D-filer til folieskæring, Cura til klargøring til 3D-print og RDWorks til klargøring til laserskæring.

2021 09 02 20.01.26
Fil 08 02 2017 09.25.24