Mountainbike og spinning

I valgfaget mountainbike vil du blive udfordret – både som nybegynder eller rutineret rytter. Når det er vinter har vi valgfaget "bike" eller spinning.

I valgfaget mountainbike cykler vi primært i Blåbjerg plantage, hvor der er anlagt 3 gode mountainbikespor.

Sporene giver massere af udfordring både til nybegyndere og rutinerede ryttere. Vi kører fra BHE i skolens bus med cyklerne på vores cykeltrailer. Når vi træner væk fra skolen er der altid en lærer med, der cykler sammen med eleverne. I løbet af året laver vi nogle ture hvor vi prøver kræfter med andre spor i området, f.eks. dagsture til Silkeborg, og til DM for efterskoler. I faget arbejder vi både med tekniktræning samtidig med at vi får nogle kilometer i benene. På skolen har vi et lille spor som eleverne hjælper med at vedligeholde og bygge videre på.

BHE 2020 01239
BHE 2020 01246